Dorpsstraat 19, 8806 KT Achlum
0517 - 79 60 60

Verzenden & retourneren

Verzending
Bestellingen verzenden wij via postpakket of als brievenbuspakket met een Track & Trace code, zodat wij een zo goed mogelijke service kunnen bieden!

Verzendkosten

LandGewichtKostenTypeMaximale afmetingen
Nederland0 tot 2 kg€ 3,99Brievenbuspakje380 x 265 x 32 mm
Nederland0 tot 30 kg€ 5,99Postpakket1.760 x 780 x 580 mm
België0 tot 2 kg€ 4,75Brievenbuspakje380 x 265 x 32 mm
België0 tot 10 kg€ 13,00Postpakket1000 x 500 x 500 mm

Voor Nederlandse orders boven een waarde van € 50,- zijn de verzendkosten gratis.
Voor Belgische orders boven een waarde van € 125,- zijn de verzendkosten gratis.

Levering

*Door de enorme aantallen bestellingen die vervoerders moeten verwerken kunnen sommige bestellingen helaas wat vertraging hebben
Indien je op werkdagen voor 17:00 uur bestelt en afrekent dan ontvang je jouw bestelling binnen 3 werkdagen. Via de Track & Trace kun je jouw bestelling volgen.
De pakketjes worden in Nederland en België bezorgd door PostNL.

Wij leveren maar zes dagen in de week, maandag tot en met zaterdag. Wanneer je in het weekend bestelt, dan is jouw bestelling uiterlijk woensdag in huis. Houdt er rekening mee dat op feestdagen bestellingen niet verwerkt of bezorgd worden.

In een enkel geval is het mogelijk dat de bezorging tijdens piekperiodes (zoals rond Black Friday en Kerst) wat vertraagd zijn door overbelasting van de maximale capaciteit van de vervoerders.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Was je niet thuis?
Dan laat de PostNL bezorger een briefje achter. Hierop staat waar het pakket is afgegeven (bijvoorbeeld bij de buren of een afhaalpunt) of wanneer de bezorger opnieuw langskomt.

Op welke feestdagen wordt niet bezorgd?

Nieuwjaarsdag
Tweede paasdag
Koningsdag
Hemelvaartsdag
Tweede Pinksterdag
Eerste Kerstdag
Tweede Kerstdag

Retourneren

Toch niet helemaal tevreden als consument kun je tot 14 dagen na ontvangst de gehele bestelling zonder opgave van reden annuleren. Buiten die termijn is dat niet mogelijk. Uiteraard dient het product dan niet beschadigd of gebruikt te zijn. Controleer wel altijd éérst of het retour mag (zie de vraag hieronder ‘Wat kun je retour sturen?’).

Let op: De retour verzendkosten zijn altijd voor eigen rekening.

Volg de volgende stappen om te retourneren:

  1. Meld je retour aan jou klantaccount
  2. Vul het e-mailadres in dat je gebruikt hebt om je bestelling te plaatsen en het ordernummer van je bestelling
  3. Klik op ‘Verder’ en selecteer de artikelen uit je bestelling die je retour wilt sturen en klik op ‘Deze bestelling retourneren’
  4. Vul de reden van de retour in
  5. Selecteer een servicepunt waar je de retourzending wil gaan afleveren
  6. Voltooi de betaling van de verzendkosten
  7. Download het retourlabel (je ontvangt dit label ook 5 minuten later per e-mail na afronding van de betaling), print deze uit en plak deze op de retourzending. Je kunt vervolgens de retourzending inleveren bij het gekozen servicepunt
  8. Verstuur het pakket binnen 14 dagen na aanmelding van de retour naar ons.
    Bewaar het verzendbewijs (daarop staat ook een track and trace code) goed tot je van retour door ons verwerkt, zodat we de verzending na kunnen kijken indien nodig
  9. Wanneer de retourzending door ons is ontvangen verwerken wij deze binnen 10 werkdagen, en storten het binnen 1-3 werkdagen na verwerking op je rekening. Je krijgt hiervan bevestiging per email.

Je kunt ook het modelformulier voor herroeping gebruiken om een retour aan de melden.

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

(alleen invullen indien u de overeenkomst wilt herroepen)

  • Aan: [ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 

  • Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

  • Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]  
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Het retouradres:

Twist Geschenken
Afd. Retouren
Dorpsstraat 19
8806 KT Achlum

Op afspraak is het mogelijk je retourpakket zelf af te geven in Achlum.

Wat kun je retour sturen?

Over je aankoop is een wettelijke garantie van kracht. Dat houdt in dat je naar redelijkheid mag beoordelen of het product voldoet aan je wensen, bijvoorbeeld door de bovenkant van de verpakking netjes iets te openen en de stof te voelen (zonder het artikel geheel uit de verpakking te halen). Je bent echter aansprakelijk voor waardevermindering van de artikelen als gevolg van gebruik dat verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking van de artikelen vast te stellen.

Let op: We controleren elke retour, in een aantal gevallen kunnen wij het aankoopbedrag niet (volledig) crediteren:

  • Artikelen die al langer dan 14 dagen in ontvangst zijn genomen
  • Gebruikte, beschadigde, incomplete artikelen (tenzij er sprake is van een fabricagefout)
  • Ontbrekende of beschadigde verpakking
  • Volledig uit de verpakking gehaalde artikelen, daarbij kunnen wij niet controleren of het artikel is gebruikt.

Wat krijg je teruggestort?

Na verwerking en goedkeuring van de retouren krijg je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten (tenzij je gratis verzending hebt gehad door de hoogte van het orderbedrag) terug (alleen als je alle bestelde artikelen retourneert).

bij een gedeeltelijke retour van uw bestelling storten wij na verwerking en goedkeuring het bedrag van de de door ons ontvangen producten terug. bij een franco levering order gaan wij controleren of het totaal orderbedrag nog wel €50,- of meer is, mocht deze lager zijn dan brengen wij de verzendkosten in rekening op de creditfactuur.

Hoe krijg je teruggestort?

Heb je betaald met een creditcard? Dan krijg je het bedrag terug op je creditcard.
Heb je betaald via een bankrekening? Dan krijg je het bedrag terug op je rekening.

Heb je nog vragen over het verzenden of retourneren van je bestelling? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan iedere werkdag voor je klaar.

X